maandag 3 augustus 2015

Chip Choco Cookjes

Hallotjes,

Vandaag ga ik zoals ik eerder al had beloofd mijn super recept van mijn overheerlijke chipchococookjes geven. Ik hoop dat jullie deze koekjes net zo lekker vinden als ik ze vindt.

Het recept van mijn overheerlijke chipchococookjes;
-550 gram bloem
-1 lepel zout
-1 lepel vanille-extract
-180 gram kristalsuiker
-180 gram donkere basterdsuiker
-2 eieren
-250 gram boter (het handigst is het als de boter op kamertemperatuur is, om het kneden makkelijker te maken)
-350 gram chocolade (het lekkerst is om melk en witte chocolade allebei te gebruiken) voeg de chocolade pas aan het eind toe!!

Heb je al deze ingrediënten in een kom gedaan dan begint het kneden. En dan bedoel ik goed kneden. Kneed net zolang totdat je geen klontjes meer hebt en je handen pijn doen van het kneden.

Na het kneden moet je de chocolade nog ik kleine stukjes hakken zodat je niet van die veelste grote bonken chocolade krijgt. Heb je dit gedaan voeg dat de in klein gehakte stukjes chocolade toe aan de rest van de ingrediënten. En kneden maar weer.

Zijn al je ingrediënten goed gekneed? Verdeel dan nu je deeg in allemaal bolletjes en druk deze bolletjes plant ik je handen zodat een mooi rond koekje ontstaat.

Doe de koekjes in een voorverwarmde oven van 200 graden Celsius ongeveer 10-25 minuten. Dit ligt aan de grote van je koekjes.

Zelf krijg ik vaak ongeveer 50 koekjes uit dit deeg. Wil je minder koekjes maken neem dan de helft van dit recept dat werkt ook prima.

Veel bak en smulplezier,

Liefs Naomy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten