dinsdag 1 december 2015

Kerstmarkt- Duitsland

Hey gister ben ik naar de kerstmarkt in Essen geweest samen met mijn moeder, tante en zusje. We zijn s'ochtends om 6 uur op gestaan om naar mijn moeders werk te gaan en vanuit daar met een bus een 3 uur lange reis te maken naar Essen.



Toen wij in Essen aankwamen was de kerstmarkt zelf nog niet open dus gingen we shoppen! wat natuurlijk heel vervelend was. Zelf heb ik 1 shirt gekocht en een rokje en een nieuw paar schoenen maar daar komt van de week nog een shopblog over! Allen mijn zusje was helemaal losgegaan in de eerste winkel dat ze de volle 8 uur met een zware volle tas heeft gelopen.

Ook hebben we deze super schattige ijsbeer gekocht die zo super zacht is, omdat mijn nicht in verwachting is van haar 3e kindje.

Essen zelf is echt een fijne stad om te schoppen met veel grote winkels maar ook allemaal kleine winkeltje. Maar de kerstmarkt was toch het leukst er hangt daar zo'n fijne sfeer rond vooral in de avond als alle lichtjes aanstaan is het op de kerstmarkt zo mooi.


Zo hebben wij tussen de middag langs de kerstmarkt gegeten en in de avond aten eten uit een paar van de etenskraampjes op de kerstmarkt.

Een echt duist drankje is guel wine. guel wine is een warme likeur dat veel mensen op zo'n kerstmarkt drinken. En zoals er heel veel kastanjes en hotdogs werken gegeten.

Zelf vind het altijd super leuk om foto's te zien bij een verhaal maar soms spreken foto's voor zichzelf, daarom nu een mini foto tour door de Duitse kerstmarkt heen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten