vrijdag 31 juli 2015

Hoe ik mijn blogfoto's bewerk

Hallotjes,

Hier ben ik weer met een nieuwe blog deze keer gaat het over hoe ik mijn blog foto's bewerk.



Ik bewerk mijn blog foto's op mijn iPhone. Als app gebruik ikk VSCOcam deze app zullen velen van jullie wel kennen maar zelf vindt ik het een hele fijn app om foto's te bewerken.

Ik gebruik vaak bewerk ik mijn foto's ongeveer op dezelfde manier maar dat licht net aan hoe het licht valt van de foto die ik ga bewerken. Mijn favoriete filters zijn A6, F2, HB1, HB2 en als laats KK1. Toevallig zijn al deze filters op F2 na gratis pakketjes die je erbij kan downloaden dus als je van plan bent deze app ook te gaan gebruiken of hem al hebt maar die pakketjes niet zal ik ze zeker is uitproberen.

Wat ik heel fijn vindt van VSCOcam is dat je de filtersterkte kan aanpassen. Je krijgt dan niet zo'n heel filterige foto (daar ben ik zelf niet zo hele fan van). Mijn sterkte is maximaal 8 maar dit verschilt wel heel erg per foto, want zoals ik al had gezegd is niet overal de belichting hetzelfde.

Nadat ik mijn filter heb gekozen ga ik mijn foto echt bewerken. Bij exposure maak ik vaak mijn foto wat lichter en het contrast wat valer, of juist heel scherp maar dat licht aan de foto. Het maakt mij nooit heel erg uit wel voormaat de foto heeft vaak ga ik voor een vierkante foto. Daarna ga ik mijn foto Sharpen dit hier kun je de foto wat scherper maken (Warning, let op dat je foto niet te scherp wordt dan kan je namelijk alle pixels zien).

Daarna komt Saturation dit betekend of je de foto erg belicht wil hebben of wat grauwer. Ik maak hem vaak wat grauwer en dan maak ik de temperatuur ook wat koeler (blauwer) en voor de kleur weer wat terug te krijgen ga ik met de tint de rechterkant op (de roze kant) hier krijgt de foto weer het warme kleurtje een beetje terug. Dan maak ik de foto nog wat zachter met Fade dit verzacht alle fel uitspringende kleuren een beetje.

En als laatst kies ik vaak een lichte blauwe Highlights tint en is mijn foto klaar. Dan sla ik heb op en kan ik hem op mijn blog zetten.

Liefs Naomy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten