dinsdag 4 augustus 2015

Waarom slapen we

Hier typt een super moe meisje dat eindelijk echt vakantie heeft!! Jaja nu heb ik ook eindelijk ook echt vakantie na een druk examenjaar en veel werken ben ik even vrij van alle verplichtingen!! Door mijn slaapgebrek begon ik te denken wat is het nut van slapen? Dus vandaag heb ik een minionderzoek gedaan.


Maar eerst gaan we even bijpraten; School vond ik echt niet zo erg, ik vond het eigenlijk best gezellig en het examenjaar was echt top! En ook werk is helemaal niet zo erg. Voor wie het nog niet wist, ik werk in de tomaten elke zaterdag en in de vakanties. In de tomaten moet ik veel verschillende dingen doen maar de 2 meest voorkomende dingen zijn toch wel bladknippen/sneiden en oogsten. Het is best zwaar werk dus als ik een hele week tot half 5 heb gewerkt (dan werk ik iets meer dan 9 uur op een dag zonder mijn pauze's) heb ik wel helemaal verrot. Maar ook het werk is helemaal niet zo erg, omdat je met supergezellige mensen werkt waardoor je soms de tijd gewoon helemaal vergeet.

Maar Maandag was voor mij de laatste werkdag voor 3 hele weken!! Eigenlijk tot school weer begint ben ik gewoon helemaal vrij. En ondanks ik mijn werk best leuk vind was ik er goed klaar mee en kon ik het wel uitschreeuwen van blijschap toen de bel ging en ik naar huis kon (maar natuurlijk niet zonder mijn armen te wassen, want echt ik word zo vies van het werken in de tomaten dat mijn armen altijd helemaal groen zijn).

Maar nu de echte reden waarom ik zo moe ben is omdat ik vannacht maar 3 uurtjes heb geslapen. Ik bleef namelijk bij een vriendin van mij slapen omdat we elkaar al z'n alle tijd niet hadden gezien en we heel wat hadden bij te praten moest ik gewoon blijven slapen. En dan staat mijn wekker voor morgen ook nog is om half 2 dus ook vandaag zal ik niet veel nachtrust krijgen.

Dus ik begon me aftevragen waarom heb ik nou eigenlijk slaap nodig? Het zou veel beter zijn als we niet hoefden te slapen. Denk je is in hoeveel tijd meer zou hebben. Dus ik ging een klein mini onderzoekje houden.

Uit mijn mini onderzoekje 'Waarom slapen we' heb ik en paar redenen gevonden die mij enigszins logies leken;
-Onderhoudsbeurt voor ons lichaam
-Hersencellen ontwikkelen zich
-Geheugen ontwikkeld zich
-Ons brein dingen kan ordenen dit voorkomt stres
-Zodat we niet humeurig worden
-Ons goed kunnen concentreren
-Een hoge weerstand hebben
-We snel kunnen reageren
-Ons bloedvatenstelsel rust krijgt
-Dat we instaat zijn energie om te zetten

Ik wens jullie veel slaap plezier vooral nu je weet waarvoor je slaapt,

Liefs Naomy



Geen opmerkingen:

Een reactie posten