donderdag 3 september 2015

Hardlopen

Vandaag ben ik weer gaan hardlopen zo'n heerlijk gevoel!! Tijdens het hardlopen lijkt het net alsof je in een andere wereld leeft, alleen jij en je ademhaling 'I love it'. En na het hardlopen is voel ik me tenminste altijd heel vrolijk en energiek alsof je alles aan kunt. Dat zijn voor mij echt de reden waarom ik hardloop, gewoon omdat het mij een geweldig gevoel geeft.

Wil je ook gaan hardlopen maar weet je niet hoe je moet beginnen? Of heb je er nooit de zin voor? Hier een paar tips om te gaan hardlopen maar ook om te blijven hardlopen;


Tip 1 Muziek;
Veel mensen vinden hardlopen saai worden na een tijdje zet dan je muziek op zo voorkom je verveling. En een liedje duurt ongeveer  4 tot 5 minuten dus al loop je een liedje hard door ben je zo weer 1 kilometer verder zonder dat je het doorhebt!

Tip 2 Probeer jezelf te verbeteren;
Download een app die je kilometersnelheid bijhoud en het aantal afgelegde kilometer en hou een wedstrijdje met jezelf om zo snel mogelijk te lopen, of zo ver mogelijk.
 Een voorbeeld van zo'n app is Nike+ Running.'zie hierboven het voorbeeld van Nike running de app houd ook heel je route bij' Zelf gebruik ik deze app, en elke keer dat ik ga hardlopen stel ik een doel voor mezelf. Dat is een voordeel bij deze app omdat je van tevoren kunt bepalen hoeveel kilometers je wilt lopen, of hoe snel of hoelang je wilt lopen. Zelf vindt ik dat heel prettig maar ik loop ook heel vaak gewoon ergens heen zonder doel gewoon om mijn hoofd helemaal leeg te maken.

Tip 3 Loop samen met anderen;
Spreek samen met een vriend of vriendin af om te gaan hardlopen dit geeft je vaak een extra stimulans om echt te gaan hardlopen en je best te gaan doen. En het is ook nog eens erg gezellig om samen te lopen.

Spreek wel van te voren af hoe snel jullie gaan lopen en of jullie tussendoor gaan wandelen zodat je elkaar niet opeens kwijt bent.

Tip 4 Koop leuke hardloopkleren;
Deze tip is niet echt voor het hardlopen maar meer om te gaan hardlopen. Als je leuke kleren hebt wil je die natuurlijk wel laten zien aan anderen dit kan je extra stimuleren om je te gaan omkleden en te gaan hardlopen.

Zelf vindt ik namelijk ook het punt dat je je moet gaan omkleden het moeilijkst omdat ik dan niet heel veel zin heb maar als ik eenmaal buiten ben en aan het hardlopen ben ben ik dat alweer vergeten.

Tip 5 Stel geen onmogelijke verwachtingen;
Als je een doel stelt wat je nooit kunt halen geen je al snel op en dat is niet te bedoeling. Verwacht niet dat je gelijk Daphne Schippers bent maar doe het rustig aan en stel een doel wat dichtbij je ligt.

Want als je een doel haalt geeft dit juist weer extra motivatie om door te gaan.

Tip 6 Neem wat water mee;
Als het heel warm is kun je uitgedroogd raken neem daarom bij warm weer altijd een flesje water mee zodat je wat te drinken bij je hebt. Zelf vind ik het juist ook fijn om iets in mijn hand te hebben tijdens het hardlopen dus zo'n riem voor een flesje is echt niet perse nodig. Je moet zelf kijken wat je het fijnst vindt.

Veel hardloop plezier,
Liefs Naomy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten