zondag 6 september 2015

Help het regent!

Regen wie kent het niet. Hier in Nederland hebben we een zeeklimaat dat betekend dat we het hele jaar door neerslag kan vallen. Gemiddeld valt er in Nederland 700mm tot 900mm neerslag per jaar, dit is best veel. Maar wat doen we tegen de regen? Binnenblijven? En wat als je ergens naartoe moet? Daarom heb ik vandaag een paar tips voor als het regent op basis van mijn levenservaringen.


Zelf fiets ik nu dagelijks ongeveer 12km naar school. Wat op zich een best leuk stukje is als de zon schijnt maar niet als het regent. Vooral niet als je je regenpak bent vergeten geloof mij zelf je ondergoed blijft dan niet droog. Maar hierdoor ben ik wel op mijn tips gekomen om jouw te helpen voor als het regent:

Tips voor als het regent;

Tip 1 Regenpak;
De meest voor de hand liggende tip is neem altijd een regenpak mee. Het ziet er misschien niet modieus uit maar als een verzopen hondje op school of op het werk lopen is ook niet erg modieus.

Tip 2 Zwembadschoentjes;
Het nadeel van een regenpak is dat je schoenen wel nog helemaal nat worden. Maar daar heb ik de oplossing voor!

Ken je nog die blauwe hoesjes voor je schoenen die je moeder of vader altijd aan moest doen om het zwembad in te mogen als jij ging (af)zwemmen? Die kun je nu ook kopen en ze zijn superhandig en makkelijk mee te nemen. Ze kosten ongeveer €1,50 je moet alleen wel goed zoeken voordat je een winkel hebt gevonden die ze verkoopt.

En ik moet toegeven dat ik ze niet zelf gebruik. Ik neem liever een extra paar dikke sokken mee en loop daar wel heel de dag op :)

Tip 3 Neem extra kleren mee;
Neem extra kleren mee of nog beter zorg dat je die al op school in je kluisje hebt liggen of al ergens op je werk, want zelf als je een regenpak aan hebt kan het gebeuren dat je nog steeds nat aankomt om wat voor een reden dan ook. Wees er gewoon op voorbereid. Misschien vergeet je wel je regenpak of begint het onverwacht onderweg opeens te regenen.

Tip 4 Zorg voor make-up remover (alleen voor meiden);
Neem in deze regenachtige dag standaard make-up remover met je mee in je tas.

Als het regent wil het nog wel eens gebeuren dat mascara uitloopt en dan begin je de kenmerken van een panda te krijgen. Hoe handig is het dan als je gewoon je make-up remover bij je hebt en je de panda van je gezicht haalt! Ik gebruikt standaard waterproof en zelfs die wil het nog wel eens begeven als het regent.

Tip 5 Neem een make-up tasje mee (allen voor meiden);
Dan is je gezicht pandavrij. Maar soms zit het dan niet meer helemaal goed wat altijd handig is ook voor als het niet regent standaard een make-up tasje bij je te hebben met was basis make-up spullen, zodat je het altijd nog bij kan werken. Super handig!

Tip 6 Je haar in een paardenstaart;
Geen capuchon? Geen probleem doe je haar in een paardenstaart en stop die staart in je jas. Het ziet er misschien niet heel charmant uit maar je haar blijft wel droog 'voor een groot gedeelte dan' en het voorkomt de ergste pluis en krul.

Tip 7 Een plastic tas;
Heb je een tas bij je met schoolboeken of andere spullen die niet nat mogen worden? Een plastic tas is het antwoord.

Stop je tas in een plastic tas zo blijft alles droog. Of stop al je spullen die droog moeten blijven in een plastic tas en stop die plastic tas in je gewone tas. Zo wordt je tas misschien nat maar de rest blijft droog. Alleen niets vergeten dan!

Tip 8 Een poncho;
Een regenpak kun je nog wel eens vergeten en is best groot om mee te nemen maar een poncho is klein lekker compact en beschermt je ook tegen de regen. Misschien niet zo goed als een regenpak maar als je alleen maar een stukje hoeft te lopen is een poncho ook effectief.

Stop standaard een poncho in je tas of je nog regen verwacht of niet zeker in deze maanden waarin het best al veel heeft geregend. Waar koop je een poncho? Je kan er bijna overal wel een krijgen en ze hoeven maar 50 cent te zijn, dus ze zijn lekker goedkoop.

Tip 9 Een waterdichte zak voor je telefoon/portemonnee;
Voor de zekerheid heb ik een waterdichte zak in mijn tas gestopt hij is niet heel groot maar groot genoeg voor mijn telefoon en portemonnee zodat mijn waardevolste spullen tenminste niet kapot gaan en droog blijven.

Ik vindt het gewoon een fijn gevoel dat ik zeker weet dat deze spullen droog blijven.

Tip 10 Check de weersvoorspelling;
Check de weersvoorspelling want als het die dag niet gaat regenen en 20 graden word waarom zou je dan al je regenbeschermspullen met je mee brengen.

Veel succes met de regen!!
Liefs Naomy

ps; Ik wil jullie nog mijn excuses aanbieden omdat het alweer 3 dagen geleden is dat ik mijn laatste artikel online heb gezet. En dat is niet zoals ik heb beloofd elke dag maar ik doe mijn best het is alleen de laatste tijd zo druk met een nieuwe school, sprot, werk en dan mijn blog dat ik gewoon uitgeput thuis kwam en soms zelf in slaap viel. Ik ga proberen om weer elke dag een artikel te plaatsen maar als het niet lukt wees alsjeblieft niet boos ik heb het gewoon heel druk op dit moment.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten