woensdag 9 september 2015

Weg van alles

Voordat jullie denken dat ik wegga van alles dat is niet zo het is alleen de titel van dit geweldige boek. Ookal heeft de titel mij wel overgehaald het boek te gaan lezen. Want wie heeft er nou nooit het gevoel gehad dat die weg wil van alles? Ik in ieder geval wel! Of een droomreis te gaan maken door Australiƫ? Mij kun je er zo voor wakker maken!!!




 Wat gaat over een moeder Paula die erachter komt dat ze door haar man via het internet word bedrogen en er een foto van haar dochter online staat waarin ze samen met een vriendin een jongen bevredigd. Na deze ontdekkingen is er voor Paula nog maar een ding wat ze kan doen en dat is Weg van Alles. Dus neemt ze ontslag en meld haar kinderen af voor school en gaat ze samen met haar vader en 2 kinderen op reis door AustraliĆ«. Met als enige regel geen technologie het wordt een back to the basics reis.

Ondertussen zie je het verhaal ook door de ogen van Paula's man Hamish. En kom je erachter waarom hij was vreemdgegaan en hoe hij zijn gezin probeert terug te krijgen. Ook gaat hij zijn eigen reis beginnen maar heeft die hetzelfde eindpunt als dat van zijn vrouw Paula of kan hij de verleidingen onderweg niet meer weerstaan echt gaat hij zijn pik achterna.

Ondertussen ontmoeten Paula en haar reisgenoten de geheimzinnige Braziliaanse Marcelo die ze vragen om met hun mee te reizen. En voelt Paula zich op een of andere manier tot Marcelo aangetrokken? Of is dat toch maar een verbeelding? En heeft hij nog verborgen geheimen?

Ik vond dit boek super leuk juist omdat het zoveel vragen oproept. Al moet ik wel zeggen dat ik een hele andere inhoud had verwacht bij deze titel maar nu ik het boek heb gelezen vindt ik de titel er toch wel echt goed bij passen.
Weg van Alles is een roman van Fiona Higgens. Het boek heeft 372 bladzijden laat dat je niet afschrikken wat de beste boeken zijn vaak de dikste boeken. Dit boek is daar een goed voorbeeld van verder wil ik niet te veel verklappen maar zeg ik lees vooral dit boek!

Liefs Naomy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten