dinsdag 21 juli 2015

Wild

Hallotjes,

Ik heb net het boek Wild uitgelezen van Cheryl Strayed, En echt het was een spectaculair en aangrijpend en adembenemend verhaal zoals op de voorkant van mijn exemplaar staat vermeld. 

Het is een aangrijpend verhaal over Cheryl Strayed die na het overlijden van haar moeder en de echtscheiding met haar man Paul besluit de Pacific Crest Trail te lopen. De Pacific Crest Trail ookwel de PCT genoemd is een 1700 kilometers lang pad in het westen van Amerika. De begint de PCT met te weinig voorbereiding te kleine schoenen en een veel te zware tas. Ondanks dit alles lukt het haar de gevaren die op haar weg komen te trotseren en nieuwe mensen te ontmoeten die haar de rest van haar leven bij zullen blijven. Ook leert ze omgaan met de eenzaamheid die de PCT met zich meebrengt. Onderweg krijgt ze de bijnaam de koningin van de PCT. Deze bijnaam slaat op het feit dat ze onderweg allerlei dingen aangeboden krijgt. 

Het is goed om te lezen dat als een vrouw doorzettingsvermogen heeft en niet van plan is iets op te geven ze het echt kan bereiken. Dat je ondanks tegenslagen toch altijd blijft volhouden en doorgaat. Dat is als je het aan mij vraagt een mooie boodschap die dit boek met zich meebrengt.

Ik vond het een mooi verhaal en raad het jullie zeker aan. Ook de film van het boek ben ik zeker van plan te gaan kijken. Maar als je het mij vraagt zal het boek toch beter zijn om dat je dan zelf een voorstelling kan maken van hoe het er uit heeft gezien en het meer een gevoel geeft of je het zelf hebt meegemaakt. 

Liefs Naomy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten