maandag 14 september 2015

Opendagen

School is weer begonnen, dit betekend ook dat de mbo opleidingen, hoge scholen en universiteiten hun open dagen weer gaan houden.


Zelf vindt ik het super leuk om open dagen van scholen te bezoeken. De scholen pakken op deze dagen helemaal uit en proberen jouw interesses te wekken voor hun school.

Vorig jaar heb ik mijn mavo diploma gehaald en heb dus dat jaar gehad om naar een vervolgopleiding te kijken. Voor mij was dat jaar te kort ik ben letterlijk naar alle MBO scholen in de buurt geweest maar ik zag me op geen van die scholen volgend jaar lopen, vandaar ook de keuze om havo te gaan doen. Maar ook had ik nog geen idee wat ik wou gaan doen of wat voor een opleiding bij mij pasten.

Door de open dagen heb ik een beter beeld gekregen welke richting ik op wil. Ik weet tenminste nu wat ik niet wil. Ook heb ik geleerd om eerder te beginnen met open dagen te bezoeken want open dagen helpen je echt met je keuze te maken. Dus mijn tip; Begin niet pas in je examenjaar met open dagen te bezoeken maar al 1 of 2 jaar daarvoor.

Het blijft natuurlijk lastig om op onze leeftijd al een school en vervolgopleiding te kiezen, maar er over nadenken helpt echt.

Een paar handige site's waar je de open dagen kunt vinden in jouw regio;
-Studiekeuze123 open dagen; HBO/Universiteit
-Studiekeuze123 overzicht; HBO/Universiteit
-MBOstad; MBO
-Universitairebacherlors; Universiteit


Hierboven zie je nog een overzicht dat ik van mijn school heb gekregen met de open dagen voor HBO scholen. 

Wat je ook kan doen als je een potentiĆ«le leuke school heb gevonden is een dagje proefstuderen/ meelopen. Zo krijg je een nog beter beeld van je misschien wel toekomstige school en heb je alvast je eerste schooldag erop zitten.  

Veel succes met het zoeken naar jouw toekomstige school,

Liefs Naomy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten