zondag 18 oktober 2015

SKYLIFE

Hallotjes, het is weer zaterdag en vakantie! maar ook weer een nieuwe SKYLIFE! Hierin vertel ik wat ik zo'n beetje uitspook in mijn leven.





Vorige week zaterdag ging ik naar een open dag van Inholland in Delft. Dit was voor mij de eerste keer dat ik naar een hbo studie ben gaan kijken. Het fijne van Inholland was dat je thuis al een studiekeuze test kunt maken wil je ook die studiekeuze test maken Klik hier.

Mijn top 10 voor studierichtingen;
1. Bouwtechnieken 94%
2. Chemie en voedingsmiddelen 94%
3. Informatica en wiskunde 94%
4. Metaal en elektrotechniek 94%
5. Natuurwetenschappen 90%
6. Economie en bedrijfskunde 89%
7. Planten, dieren en milieu 87%
8. Vervoer en logistiek 83%
9. Filosofie en theologie 72%
10. Grafische technieken 72%

De studiekeuzetest geeft een lijst weer van 21 studierichtingen met het percentage waarvan jij vragen hebt beantwoord die daarmee te maken hebben. Uit mijn test blijkt dat iets in de techniek het best voor bij mij past wat mij zelf ook erg leuk lijkt.


Verder vond ik Inholland delft echt een hele leuke lichte school met interessante opleidingen. Zo kregen we een rondleiding door de school heen en gingen we proefjes doen die onze smaak moesten testen. We kregen drie shotjes limonade en we moesten proeven welke de light versie was en welke de normale was. Met mijn smaak zit het blijkbaar niet zo goed want ik had het fout. Ook kregen we een presentatie van 2 Engelse studenten die de opleiding luchtvaart technologie doen, zij presenteerden een drone.


Zondag had ik dit setje aan en kwam mijn vader opeens thuis met dit leuke apparaat: een sapcentrifuge. Hij had op zijn voetbal vereniging een bingo en had deze gewonnen. En gingen ik samen met mijn moeder en zusje naar de maze runner 2, over deze film heb ik al een blog geschreven. Klik hier voor de maze runner 2.


Vrijdag gingen we met deze sapcentrifuge allemaal fruitsapjes maken, wat echt super leuk en gezellig was. Maar ook heel erg lekker en vies. Hahahah ja sommige dingen kun je beter niet centrifugeren^^.


Mij schoolweekje begon heel rustig met school maar eindigde met 3 dagen tot kwart over 4 en 3 toetsen. Maar gelukkig wel met goede resultaten en veel van dit soort sommentjes:)


Zaterdag heb ik samen met mijn zusje deze 2 heerlijke appeltaarten gebakken voor het etentje wat onze ouders die avond hadden met hun vrienden. Maar onze appeltaarten zijn bij hun zo geliefd dat ze mijn moeder hebben gesmeekt om te vragen of wij ze weer wilden maken. Klein geheimpje: ons geheime ingediend is dan ook onze appels uit eigen tuis, niet verder vertellen hoor.

Die avond ging ik nog even op mijn buurmeisje oppassen. Alleen ze was een beetje ziekjes en werd daardoor huilend wakker, super zielig. Dus toen ben ik haar maar gaan troosten en hebben we samen een paar boekjes gelezen. Dat is toch wel weer een keer leuk van die kinderboekjes lezen.


En zondag ben ik gaan schoonmaken, omdat mijn moeder haar sleutelbeen en hand heeft gebroken help ik haar in het huishouden. Dus heb ik de badkamer en keuken weer spik en span gemaakt. En dit was de outfit van vandaag een jurkje met een panty eronder een een jasje eroverheen omdat het toch wel een beetje koud was.

Dit was meer mijn weekje, hoe was jullie week?

Liefs Naomy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten