donderdag 8 oktober 2015

Travel to.................Barcelona 3

Hallotjes daar ben ik weer met deel 3 van mijn stedentrip naar Barcelona. Waarin mijn vakantie beschrijf die echt super leuk was.

2 Juni gingen we naar de Sagrada Familia. Thuis hadden we al kaartjes gekocht wat echt een aanrader is voor als je naar Barcelona gaat alvast kaartjes bestellen voor dingen die je echt wilt gaan doen! Om 2 redenen; 1 het is goedkoper en 2 je bespaart een wat wachttijd. Vooral dat laatste was echt een dingtje om de Sagrada Familia stond een hele rij met mensen die moesten wachten tot ze een kaartje konden kopen en doordat wij al onze kaartjes hadden konden we gelijk door lopen.


Alleen we hadden een probleempje we hadden geen vervoer naar de Sagrada Familia toe. Dus gingen we met de metro (hierboven en map van de metro in Barcelona). Maar ik ga bijna nooit met het openbaar vervoer dus had geen idee hoe het werkte. En dan was mijn moeder nog eens bang voor zakkenrollers omdat we de week voordat we vertrokken een programma hadden gezien over zakkenrollers bij de metro in Barcelona. Maar het is ons gelukt! Wel met hulp van anderen maar toch!!

Ik denk niet dat ik hier veel over hoef te vertellen de Sagrada Familia is gewoon echt een super mooie kerk en ik denk dat een foto tour beter werkt. Maar eerst voor wie het leuk vindt wat achtergrond informatie.  De Sagrada Familia in ontworpen door Antoni Gaudi. De de betekenis van de Sagrada Familia is Heilige Familie. En de eerste steen is in 1882 gelegd en sindsdien zijn ze voortdurend bezig geweest met de bouw van de kerk. De bouw heeft alleen tijdens de Spaanse Beurgeroorlog stilgelegen ook zijn er tijdens die oorlog stukken van de kerk kapot gegaan die ze hebben gerestaureerd en ook tentoonstellen. De kerk word nog steeds gebouwd volgens de oude methodes.

Foto tour;
                                                                                                     




















Einde foto tour. En heb ik teveel gezegd? Sommige dingen zijn gewoon niet met worden te beschrijven.





Nadat we de Sagrada Familia hadden bezocht besloten we naar Park Güell te lopen wat een paar kilometer verderop lag. Ook dit park is ontworpen door Antoni Gaudi. Park Güell is echt een prachtig park waar echt een fijne sfeer hangt. Overal hoor je zachtjes muziek. En lang sommige paden liggen kleedjes met allemaal beeldje erop die mensen proberen te verkopen. Ook lopen er allenmaal mensen met bevroren water rond omdat het is het prak super warm is. Helaas zijn wij niet in het middelste gedeelde van het park geweest want steeds al wij daar aankwamen waren de kaartjes al uitverkocht wat we wel echt jammer vonden.


S'avonds aten we in een hippi restaurantje. Het zag er echt super leuk uit met overal felle kleuren en de jaren 50/60 stijl. En o wat was die mago milkshake lekker <3

Liefs Naomy








Geen opmerkingen:

Een reactie posten