donderdag 1 oktober 2015

Travel to............Bracelona 2

Vandaag heb ik zoals belooft vandaag 2 deel van mijn stedentrip naar Bracelona. Wil je deel 1 eerst lezen Klik hier!

1 juni onze eerste echt dag in Barcelona, we stonden vroeg op omdat we best veel wouden gaan doen die dag. Ik droeg vandaag mijn jumpsuite (I love it) van de primarkt en een zwarte croptop die ik ooit een keer van iemand had gekregen. Misschien was het je ook opgevallen dat er allemaal pilletjes in het bakje zitten dat komt omdat ik vlak voordat we op vakantie gingen heel erg last kreeg van een blaasontsteking en deze medicijnen de blaasontsteking moesten verhelpen. 


Ons ontbijt was echt super. Ik at elke ochtend een lekker broodje en yoghurt met fruit. Maar ze hadden ook allemaal chocoladebroodjes, broodjes met gele room erin en croissant. Maar ook allemaal verschillende soorten cornflakes en het standaard Engelse ontbijt met gebakken worstjes en eieren. 


Na het ontbijt gingen we op pad naar de tokkelbaan omdat we vanaf ons hotel uitzicht hadden op deze tokkelbaan en mijn moeder er super graaf in wou. Dit was trouwens de straat waar ons hotel in stond. 

Vanuit de tokkelbaan had je echt een super mooi uitzicht over Barcelona en de haven maar ook de zee. 


Tussen de middag zochten we een leuk tentje op om te gaan lunchen. En daarna gingen we op weg naar de fietsenzaak omdat we fietsen hadden gehuurd die middag om de stad beter te leren kennen. Een grappig feitje de fietsenpaden in Barcelona zijn niet aan de zijkanten van de weg zoals in Nederland maar ze zitten in het midden. Dus je hebt aan allebei de kanten van je auto's rijden wat ik het begin echt super eng is omdat er best veel mensen fietsen en er super veel auto's rijden. Ja zelfs voor iemand die elke dag fietst was het een hele ervaring, maar wel super leuk. 





Die middag fietsten we naar mijn favoriete plekje in Bracelona, wat ik het Paleis noemde maar pas op een van de laatste dagen erachter kwam dat het het Museu Nacional D'art de Catalunya heette. Maar dat deed er voor mij niet toe. Ik zag gewoon voor mij hoe hier tig jaar geleden een super rijke familie woonden en hoe zij daar leefden. En dat niet alleen ook het uitzicht maar ook het gebouw waren om verliefd op te worden. Ik hoop dat ik jullie met deze foto's een beetje een goed beeld kan geven over hoe het Paleis eruit ziet en misschien wordt je zelf ook stiekem wel een beetje verliefd. 


Na weer een tijdje fietsen kwamen we een blauwe atletiek baan tegen en kon ik het niet laten om een selfie te maken. En ook hebben we even een wedstrijdje wie het eerst bij de finish is gedaan waardoor we een paar hele vreemden blikken kregen. En kwamen we deze 2 huizen tegen die van dezelfde maker zijn als de Sagrada Familia Antoni GaudĂ­. Vooral het middelste huis vind ik super gaaf het lijkt net op een eirerdoos rond pasen met al die kleurtjes. 

S'avonds gingen we weer opzoek naar een leuk gezellig restaurantje en vonden we een super schattig oud restaurantje waar ze sirieus de lekkerste Patatus a la Bravus hadden die ik ooit heb geproefd!

En na een avondje wandelen over de Ramblas en winkels bekijken was het weer tijd om te gaan slapen,

Liefs Naomy 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten