dinsdag 3 november 2015

DIY; Cakje in mok

Om alvast een beetje in de winter/ herfst stemming te komen heb ik vandaag een DIY. En ben ik super lekkere cakejes in een mok gaan maken, super makkelijk en super leuk om thuis te doen en je krijgt er niet veel vuil van behalve een paar vieze mokken.



Voor deze DIY heb ik 2 verschillende soorten cakejes gemaakt; 1 chocolade cake, en een cake met pindakaas (ahw wat hou ik van pindakaas <3). Deze recepten zijn voor 1 tot 2 personen. En hierboven zie je alle benodigdheden voor de 2 cakejes.

We beginnen met de chocolade cake;
Benodigdheden;
- Mok middelgroot  
- Cacao poeder (4-5 eetlepels)
- Bakpoeder (half zakje of 1 eetlepel)
- Bloem (3 eetlepels)
- Basterdsuiker (4 eetlepels) 
- Vanillesuiker (half zakje of 1 eetlepel)
- Melk (1 eetlepel)
- Ei (een half ei)






Om te beginnen voeg je aan de mok/beker de cacao poeder, bakpoeder, bloem, basterdsuiker en vanillesuiker toe. Roer je dit mengseltje. Voeg daarna de melk en het ei toe en roer het mengseltje opnieuw, nu ontstaat er een vies mengseltje om te zien maar het smaakt echt heel lekker. Doe de mok in de magnetron en zet je choco cake op 850 watt voor 1,5 minuut. Let wel op dat de cake omhoog kan komen gebeurt dit en hij is nog vochtig laat hem afkoelen en stop hem er opnieuw in. Op de foto hierboven zie je hoe het cakeje omhoog komt, zelf was ik bijna te laat en ging hij er net niet overheen, gelukkig maar. 

Tip: Klop het ei voordat je hem toevoegt, zo verdeel je hem makkelijker in 2 delen. 


Daarna maken we de pindakaas variant let op de verhoudingen zijn iets anders;
Benodigdheden;
- Mok middelgroot
- Pindakaas (4 eetlepels)
- Bakpoeder (half zakje of 1 eetlepel)
- Bloem (4 eetlepels)
- Basterdsuiker (3 eetlepels)
- Vanillesuiker (half zakje of 1 eetlepel)
- Melk (1 eetlepel)
- Ei ( een half ei)

Om te beginnen voeg je aan de mok het bakpoeder, bloem, basterdsuiker en vanillesuiker toe. En roer dit mengseltje. Daarna voeg je de melk en het ei toe en roer je opnieuw, en ja het word weer zo'n vies mengseltje om te zien maar wel heel lekker om op te eten. Op het laatst voeg je pas de pindakaas toe en roer je het weer opnieuw, je voegt de pindakaas pas op het laatst toe omdat de pindakaas het mengseltje heel kleverig en moeilijk te roeren maakt. Daarna ze je de pindakaas cake netzoals het choco cakeje op 850 watt voor 1,5 minuut. 

Klaar? smullen maar!!

Dit was mijn resultaat zelf vond ik die met pindakaas een stuk lekkerder maar ik ben dan ook een beetje een pindakaas fan. En mijn zusje vond het chocolade cakeje lekkerder dus ieder zo zijn smaak. 

Liefs een etende Naomy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten